Home Charger: Φόρτιση στο σπίτι
Δημοσιεύτηκε: 17 Ιαν 2021, 18:14
taxidiwtis έγραψε:taxidiwtis έγραψε:Ωραιος , καλοριζικο .
Αν αποφασισεις για home charger , θα μπορουσες μας κανεις καποιο review για επιλογη φορτιστη , μαστορες , μερεμετια κλπ που χρειαζονται ;;;;Scotch έγραψε:Ευχαριστώ.
Βεβαίως. Προς το παρόν αναμένω προσφορές από δύο ηλεκτρολόγους οι οποίοι έχουν κάνει αντίστοιχες δουλειές. Και οι δύο προμηθεύουν τους σταθμούς φόρτισης, αν και μπορώ να επιλέξω όποιον θέλω. Αυτοί είπαν ότι συνήθως βάζουν legrand ή ABB. Δεν το έχω ψάξει καθόλου μέχρι στιγμής, οπότε ήλπιζα και σε βοήθεια από το forum (μόλις λάβω τις προσφορές).
Το σίγουρο είναι ότι για γρήγορη φόρτιση πρέπει να ξεκινήσεις από τον πίνακα του σπιτιού ή από το ρολόι, ανάλογα με την προσβασιμότητα (για λιγότερο μερεμέτι).
< >
Επανέρχομαι στο θέμα (το οποίο θα μπορούσε ίσως να είναι ξεχωριστό θέμα, αν και μάλλον δεν υπάρχουν άλλοι άμεσα ενδιαφερόμενοι).
Προς το παρόν έχω "προσφορά" από τον έναν από τους δύο ηλεκτρολόγους. Τα εισαγωγικά επειδή η προσφορά δεν είναι γραπτή και γενικά μου δίνεται λίγο η αίσθηση δουλειάς του ποδαριού. Η γενική αίσθηση είναι ότι οι ηλεκτρολόγοι δεν βιάζονται ή δεν ξέρουν τη δουλειά και ψάχνονται κι αυτοί.
Η εγκατάσταση αφορά θέση στάθμευσης σε γκαράζ πολυκατοικίας. Τα ρολόγια της ΔΕΗ βρίσκονται έξω από την γκαραζόπορτα και υπάρχουν ήδη κανάλια από τα οποία περνάνε μέσω του γκαράζ τα καλώδια που πάνε προς τους πίνακες των διαμερισμάτων, οπότε από πλευράς εργασίας δεν είναι μεγάλη δουλειά. Τα υλικά, όπως μου τα ανέφερε ο ηλεκτρολόγος, χωρίς να υπεισέρχεται σε πολλές λεπτομέρειες, είναι:
- Ρελέ (με κόστος γύρω στα 200 €)
- Πίνακας που θα φιλοξενήσει το ρελέ, ο οποίος θα εγκατασταθεί δίπλα στο ρολόι της ΔΕΗ
- Καλώδιο 40 μέτρα, τριφασικό, διατομής 5χ10, 32Amp
Το συνολικό κόστος για τα παραπάνω ανέρχεται σε 980 € + ΦΠΑ. (σαν πολλά δεν είναι;)
Από σταθμό φόρτισης, μου πρότεινε αυτόν. Οπότε, μαζί με τον σταθμό φόρτισης, το κόστος φτάνει τα 2.500 €, από τα οποία τα 500 είναι επιδοτούμενα (κάποια στιγμή τα παίρνεις πίσω θεωρητικά)...
Αναμένω και άλλον ηλεκτρολόγο, ο οποίος είναι μεν εμπιστοσύνης αλλά δεν έχει εμπειρία στο αντικείμενο (φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου). Θεωρώ όμως ότι δεν απαιτούνται κι ιδιαίτερες γνώσεις.
Εγώ σκέφτομαι και τη λύση της καλωδίωσης που προτείνει ο ηλεκτρολόγος, αλλά να καταλήγει σε πρίζα σούκο (π.χ. αυτή αν αντέχει τα φορτία), στην οποία θα προσαρμόσω μόνιμα ένα δεύτερο φορτιστή (σαν αυτόν που είχε το αυτοκίνητο, κόστους ~ 150 ευρώ) και θα ελέγχω μέσω της πρίζας ποιος, πότε και για πόσο θα φορτίζει το αυτοκίνητο.