glf έγραψε:Στο μέλλον το πιο εύκολο σημείο πρόσβασης στο οικιακό μας δίκτυο θα είναι τέτοια καλώδια Ethernet σε εξωτερικούς χώρους..To μελλον ειναι μαλλον ασύρματο.
Όσοι ξέρουν θα μπορούν να τα ασφαλίσουν όμως η πράξη έχει δείξει μεγάλα ποσοστά συσκευών να μένουν με το admin/admin για κωδικό πρόσβασης...
Scotch έγραψε:Ο ηλεκτρολόγος μου είπε πως ο πίνακας πρέπει αναγκαστικά να μπει δίπλα στο ρολόι επειδή θα μπει διακλαδωτής και απ' ό,τι κατάλαβα θα υπάρχει κάποιου είδους αμφίδρομη σχέση . Όμως θα μπει και πίνακας στη θέση μου, με μία πρίζα και τον διακόπτη του σποτ στο εσωτερικό του. Με αυτό το δεδομένο, το powerline μπαίνει στην πρίζα που θα βρίσκεται στη θέση μου και όχι στον πίνακα, οπότε το συνδέω και απευθείας με τον φορτιστή με ένα ethernet καλώδιο, σωστά;
Σωστά.
Όσο για τον πίνακα στο ρολόι, δεν έχω καταλάβει ακριβώς γιατί τον χρειάζεται, αλλά δεν επιμένω κιόλας μιας και δεν το έχω δει.
Στα σίγουρα πάντως στην δική μας πολυκατοικία δεν υπάρχει πίνακας δίπλα στο ρολόι για κανέναν και γνωρίζω πως ο ηλεκτρολόγος το έκανε με "κλέφτες" και όχι αλλιώς γιατί το αποφάσισαν κατόπιν. Εγώ το είχα ζητήσει -και πληρώσει- αμέσως από τον ηλεκτρολόγο για να το ελέγχω μέσα από το σπίτι, αυτοί το έκαναν μετά όταν είχαν περάσει τα καλώδια προς τα διαμερίσματα.
Τώρα, αν έβαζα τα λεφτά μου ποιος απ'όλους θα αγοράσει πρώτος ηλεκτρικό, θα έπαιζα τα ρέστα μου στους άλλους δύο βέβαια!
Απαντήθηκε και η απορία που είχα σχετικά με τις καλές τιμές των σταθμών φόρτισης της BMW. Είπαν πως δεν επιδοτούνται και πως γι αυτόν τον λόγο εξασφάλισαν καλύτερες τιμές από την BMW Γερμανίας (προφανώς ισχύει και για άλλες χώρες). Έτσι, ο essential από 850 που είχε, τώρα έχει 584, ενώ ο plus από 1500 έχει 1030. Και μάλλον όπως τα λέει είναι περίπου, γιατί τόσο έχουν άλλοι "επιδοτούμενοι" φορτιστές με αντίστοιχα χαρακτηριστικά. Οπότε ένας λόγος παραπάνω να πάω με αυτόν της BMW, για να μην μπλέξω με αιτήσεις και αναμονές, για να πάρω τελικά την ίδια σχεδόν τιμή.
Scotch έγραψε:Οπότε μάλλον το plus προκρίνεται έναντι του connect ή το essential για μια πολύ οικονομική λύση. Στον Σπανό πάντως μου είπαν πως μόνο essential έχουν πουλήσει μέχρι στιγμής ...
Ενώ πήρα σήμερα τηλέφωνο να παραγγείλω τον plus, πωλητής μου είπε πως ο connect προσφέρει απλά απομακρυσμένη πληροφόρηση, χωρίς δυνατότητα ασύρματης έναρξης/διακοπής φόρτισης.Πληροφόρηση παίρνω ήδη από το app της bmw, επομένως μάλλον τσάμπα τα παραπάνω λεφτά που κοστίζει ο plus (μιας και το rfid περιττό μου φαίνεται... ). Με βλέπω για τον essential
edit: Μάλλον δεν τα ξέρει καλά ο πωλητής: https://www.bmw.gr/content/dam/bmw/comm ... 040887.pdf
1)Mπορείς να βάλεις RCBO που συνδιάζει ρελέ διαφυγής και ασφάλεια
https://www.se.com/nl/nl/product-range/ ... 3963897094
κόστος πρακτικά ίδιο, απλά πιο κόμπακτ. Δεν κατάλαβα επίσης γιατί προτεινε μονοφασικά MCB, εγώ θα έβαζα τριφασικό ή θα τα μαντάλωνα.
2)Στο σημείο που θα εγκαταστήσεις τον φορτιστή, θα κάνεις κάποιο άλλο υποπίνακα ή θα τον έχεις απλά σοτν τοίχο? Αν κάνεις το πρώτο σκέψου να βάλεις και μια απλή παροχή για ρεύμα για διάφορες δουλειές, προφανώς με ασφάλεια. Αν όχι, σκέψου μιας και τραβάς καλώδιο και η απόσταση δεν ειναι μεγάλη να τραβήξεις και μια μονοφασική παροχή αν σου χρειάζεται.
2) Ο φορτιστής θα μπει στον τοίχο, αλλά δίπλα του θα βγάλει και μία πρίζα σούκο. Δεν ξέρω αν θα είναι μονοφασική ή τριφασική, εγώ του ζήτησα να βγάλει μία "ενισχυμένη" πρίζα (επιστημονική η περιγραφή, το ξέρω) για να μπορώ να βάζω σκούπα, φως, ακόμα και να φορτίζω το αυτοκίνητο με τον φορτιστή που έχει (σούκο). Τώρα αν θα φτιάξει και υποπίνακα δίπλα στον φορτιστή, δεν το ξέρω σίγουρα (το έχει αναφέρει πάντως ο ηλεκτρολόγος). Αν απαιτείται πάντως, έχουμε το ΟΚ από τη διαχείριση, οπότε μένει να το συμφωνήσουμε οι δυο μας (εγώ και ο ηλεκτρολόγος).
Από φορτιστές, καταλήγω στον plus της bmw, αν και δεν είμαι βέβαιος ότι θα χρησιμοποιήσω κάποιο από τα πρόσθετα χαρακτηριστικά σε σχέση με τον essential, ώστε να αξίζει η διαφορά χρημάτων. Κομμάτια να γίνει. Εξάλλου, σε σχέση με ό,τι επώνυμο κυκλοφορεί, είναι ο πιο φθηνός.
Btw, η θέση είναι αυτή και ο φορτιστής σκέφτομαι να μπει στο σημείο που είναι ο κόκκινος ρόμβος (ίσως λίγο πιο χαμηλά):
Το σημείο φόρτισης του αυτοκινήτου είναι ακριβώς από κάτω. Προσωπικά θα μου άρεσε να μπει πάνω στην κολόνα (ακριβώς δίπλα στον ρόμβο), για να μη μου τρώει χώρο από τη θέση, αλλά μάλλον θα υπάρχουν αντιρρήσεις.
rx8_drifter έγραψε:Soch, δεν εμπαινα το τελευταίο διάστημα οποτε διάβασα το thread λιγο διαγώνια αν εχουν ξαναειπωθεί just pass
1)Mπορείς να βάλεις RCBO που συνδιάζει ρελέ διαφυγής και ασφάλεια
https://www.se.com/nl/nl/product-range/ ... 3963897094
κόστος πρακτικά ίδιο, απλά πιο κόμπακτ. Δεν κατάλαβα επίσης γιατί προτεινε μονοφασικά MCB, εγώ θα έβαζα τριφασικό ή θα τα μαντάλωνα.
2)Στο σημείο που θα εγκαταστήσεις τον φορτιστή, θα κάνεις κάποιο άλλο υποπίνακα ή θα τον έχεις απλά σοτν τοίχο? Αν κάνεις το πρώτο σκέψου να βάλεις και μια απλή παροχή για ρεύμα για διάφορες δουλειές, προφανώς με ασφάλεια. Αν όχι, σκέψου μιας και τραβάς καλώδιο και η απόσταση δεν ειναι μεγάλη να τραβήξεις και μια μονοφασική παροχή αν σου χρειάζεται.
1. Πολύ καλή ιδέα το RCBO, γλιτώνεις και χώρο. Μου φαίνεται πρέπει να το κάνω κάποια στιγμή και στο σπίτι.
2. Τα μονοφασικά τα πρότεινε για να βγάλει πρίζες κλπ υποθέτω. Έχουν νόημα μόνον στον πίνακα κοντά στην θέση στάθμευσης, ενώ στον άλλον υποθέτω πως όχι. Που γενικά δεν έχω καταλάβει καθόλου γιατί τον χρειάζεται, αλλά δεν βαριέσαι. Υπόψιν, να φροντίσεις να πάρεις πιστοποιητικό για την εγκατάσταση που θα σου κάνει.
Ειμαι σχεδόν βεβαιος οτι ο φορτιστης απαιτεί απ τον κατασκευαστή του ξεχωριστή ασφάλεια και σε περιπτωση ω μη γέννητω που παθει κάτι, το πρώτο που θα ελεγξουν είναι εάν η εγκατάσταση ειναι by the book.
Κανονικά θες ξεχωριστή παροχή για την πρίζα (μονοφασική πριζα προφανως) ή αν τραβήξεις ενα καλώδιο, υποπίνακα και ξεχωριστή ασφάλεια για την πριζα.
Κι ένα τελευταίο. Αν αυτός ο σωλήνας ακριβώς απο πάνω ειναι αποχετευσης, φρόντισε ο φορτιστης να μην παει ακριβώς απο κάτω
Πράγματι, είναι σωλήνας αποχέτευσης και έχει φράξει στο παρελθόν και ... ευτυχώς είχα τη clk με κουκούλα (την οποία και πέταξα μετά... ). Και ναι, του το έχω επισημάνει κι εγώ. Θεωρητικά ο φορτιστής είναι εξωτερικού χώρου, αλλά δεν ξέρω αν έχει προβλέψει σκ@τοθύελλα ο κατασκευαστής. Σε ποια θέση προτείνουμε να μπει;
Ο φορτιστής μήπως θα μπορούσε να μπει στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου όπως το βλέπουμε, πίσω από την κολώνα με τον πυροσβεστήρα;
Γλυτώνεις και το να περπατάς μέχρι τον τοίχο πίσω, χάνεις βάθος, μπορεί να λερωθείς κλπ.
Όσον αφορά στον φορτιστή τώρα. Ο Plus, σε σχέση με τον απλό/essential (που είναι απλά plug & charge), έχει:
- Σύνδεση δικτύου μέσω LAN (βλ. φωτογραφίες πιο κάτω)
- Τοπική εφαρμογή Smartphone (βλ. φωτογραφίες πιο κάτω)
- Λειτουργία RFID (εξουσιοδότηση χρήστη με κάρτα - περιττό για εμένα και το σημείο που θα μπει)
- Επιτήρηση οικιακής σύνδεσης (ασφάλεια μετά τον μετρητή) μέσω μετρητή ρεύματος Modbus-RTU (RS485) απευθείας σύνδεσης (αυτό δεν ξέρω αν αξίζει και αν το παρέχει ήδη ο εξοπλισμός που θα μπει στον πίνακα )
Btw, έμαθα χθες από Σπανό ότι οι plus και connect είναι σε έλλειψη, με το πρόβλημα να εντοπίζεται στο εργοστάσιο. Και στο σύστημα έβλεπαν "επόμενη ημερομηνία παραγωγής, 5/2/2021", το οποίο μου είπε το παιδί, μπορεί εύκολα να γίνει 10 ή 20/2. Εκτίμησή του πως η bmw είναι σε αναζήτηση νέου προμηθευτή. Τώρα, είναι αλήθεια ή απλά θέλουν να πουλήσουν τους essential που έχουν στοκάρει (μου είπε πως έχουν και τον παίρνω και σήμερα);
Η διαφορά πάντως όντως είναι μεγάλη (975 vs 555 €) και δεν ξέρω αν αξίζει για τα παραπάνω. Ένα feature που ίσως χρησιμοποιούσα, θα ήταν η διακοπή της φόρτισης από μακριά, προκειμένου να μην ξεπεράσει το 80% (για την τήρηση του εύρους φόρτισης 30-80%, που λένε ότι καλό είναι να βρίσκεται η μπαταρία).
Anonymous Founder έγραψε:Υπόψιν, να φροντίσεις να πάρεις πιστοποιητικό για την εγκατάσταση που θα σου κάνει.
Αυτό είναι απαραίτητο; Θέλω να πω, το υποβάλω/γνωστοποιώ κάπου ή απλά καλό είναι να το έχω;