Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#517208 Για να πάρουμε μια καλύτερη εικόνα σε αριθμούς τι πρέπει να κάνει μια φλάντζα καπακιού ας ρίξουμε μια ματιά.

Πρέπει να στεγανοποιεί την πίεση της καύσης στους κυλίνδρους που είναι της τάξης των 1.000 psi στους κινητήρες βενζίνης και 2.700 psi στους κινητήρες τουρμποντήζελ

Επίσης πρέπει να έχει αντοχή σε θερμοκρασίες πάνω από 1.100 c, επίσης πρέπει να στεγανοποιεί το ζεστό νερό με τα χημικά που περιέχει σαν αντιψυκτικό και να στεγανοποιεί το λάδι που είναι πολύ λεπτό στο σημείο εκείνο λόγω της θερμοκρασίας του καπακιού τοπικά και το οποίο είναι διέρχεται από τους αγωγούς με πίεση.

Πρέπει να αντέχει στις μεταβολές της θερμοκρασίας των διαφορετικών μετάλλων μπλόκ και καπακιού, το αλουμινένιο καπάκι διαστέλλεται 2 φορές περισσότερο από το μαντέμι του μπλόκ, πρέπει να μπορεί να απορροφά τους κραδασμούς της καύσης και των εκκεντροφόρων και να αντέχει στην πίεση σύσφιξης της τάξης 200.000 lbs
( 90.800 kg )

Βλέπουμε με μια πρώτη ματιά ότι η ταπεινή φλάντζα του καπακιού μας μόνο ταπεινή δεν είναι και μόνο αδιάφορα δεν πρέπει να την αντιμετωπίζουμε, σαν καταναλωτές μας αρκεί να γνωρίζουμε ότι ο κάθε κινητήρας έχει την δική του σχεδιασμένη φλάντζα όχι μόνο σαν διαστάσεις αλλά και σαν υλικά, δείτε μερικές φλάντζες διαφορετικές μεταξύ τους, το θέμα δεν τελειώνει εδώ, θα πω ότι οι σύγχρονες φλάντζες για τους σύγχρονους κινητήρες είναι τύπου MLS με 3-5 φύλλα ανοξείδωτου ή ανθρακούχου ατσαλιού.

Υπάρχουν περισσότερο ειδικές φλάντζες με ενσωματωμένους αισθητήρες προανάφλεξης, με αισθητήρες ελέγχου της ροής του ψυκτικού υγρού και με άλλους περισσότερο ειδικούς αισθητήρες, αυτές τις φλάντζες μην περιμένετε να τις δείτε στα δικά μας μικρομεσαία αυτοκίνητα ούτε να νομίσετε ότι κοστίζουν 50-70€, και να μην ξεχνάμε ότι μια φτηνή ακατάλληλη φλάντζα καπακιού μπορεί να αποδειχθεί το ακριβότερο εξάρτημα του κινητήρα αφού θα καταρρεύσει σύντομα κάνοντας πολύ μεγάλη ζημιά.

Οι βίδες των καπακιών στα εργοστάσια σφίγγονται ταυτόχρονα με ειδικό εργαλείο στη σωστή ροπή που προβλέπει ο κατασκευαστής του κινητήρα, αναρωτηθείτε τώρα πόσες δεκάδες χλμ θα αντέξει αυτό το φτηνό και ταπεινό κατά την γνώμη μας εξάρτημα όταν δέχεται πιέσεις, κρούσεις, θερμοκρασίες, στρεβλώσεις, συστολές και διαστολές, επιμύθιο, ποτέ δεν παίρνουμε αψήφιστα την φλάντζα στο καπάκι μας.